HENRY SCHEIN LUIDT OPENINGSBEL OP BEURS NASDAQ

Melville N.Y. | 13 september 2022

Ceremonie ter gelegenheid van het 90-jarig jubileum van het bedrijf
Henry Schein, Inc. (Nasdaq: HSIC) hopende gisteren de beurs NASDAQ ter viering van de 90e verjaardag van het bedrijf, dat is begonnen als apotheek in Queens, New York tijdens de Grote Depressie.
"Vandaag vieren we de gedurfde stap die Henry Schein in 1932 nam bij het oprichten van ons bedrijf in een tijd van grote economische onrust. En hoe kunnen we dat beter doen dan door samen met het uitzonderlijke team van Nasdaq de openingsbel te luiden?" zei Stanley M. Bergman, Chairman of the Board en Chief Executive Officer bij Henry Schein. "Terwijl we terugblikken op onze behaalde successen, verheugen we ons op onze toekomstige kansen om het wereldwijde landschap van de gezondheidszorg te blijven helpen transformeren. We bedanken onze klanten, leveranciers, partners, aandeelhouders en Team Schein Members voor hun deelname aan onze reis. Onze beste jaren moeten nog komen."
Sinds de oprichting van het bedrijf is Henry Schein, Inc. uitgegroeid tot wereldleider in het leveren van gezondheidszorgoplossingen voor een miljoen klanten wereldwijd. Henry Schein hoort sinds 2004 bij de Fortune 500 en staat sinds 2015 in de aandelenindex S&P 500®. Met meer dan 22.000 Team Schein Members en activiteiten of filialen in 32 landen en gebieden blijft Team Schein zijn wereldwijde voetafdruk en zakelijke aanbod uitbreiden, waaronder 300 gewaardeerde oplossingen die het operationele succes en de klinische resultaten voor zorgprofessionals helpen verbeteren.
Henry Schein is al 21 jaar op rij opgenomen in de lijst 'World's Most Admired Companies' van het tijdschrift FORTUNE® en is al 11 jaar op rij uitgeroepen door het Ethisphere Institute tot een van de meest ethische bedrijven ter wereld. Ook dit jaar behaalde Henry Schein voor het zevende opeenvolgende jaar een topscore in de Corporate Equality Index 2022 van de Human Rights Campaign Foundation.
De openingsceremonie van de beurs werd live uitgezonden, waarbij Team Schein vanaf 9:00 uur EST zichtbaar was op de Nasdaq Tower op Times Square.
Ga naar http://www.facebook.com/Nasdaq voor multimediafuncties zoals exclusieve content, foto's, statusupdates en video's van ceremonies.

Download persbericht (PDF)