HENRY SCHEIN INTENSIVEERT ESG-STRATEGIE

Melville N.Y. | 18 augustus 2022

• Lanceert het eerste rapport over de Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD)
  • Rapporteert over de voortgang op het gebied van ESG (Environment, Social and Governance) in 2021 met het rapport Duurzaamheid en MVO, dat is opgesteld volgens de normen van het Global Reporting Initiative en de Sustainability Accounting Standards Board
Henry Schein, Inc. (Nasdaq: HSIC), 's werelds grootste leverancier van producten en diensten voor professionele tandheelkundige en medische praktijken, heeft vandaag de publicatie aangekondigd van het rapport Duurzaamheid en MVO 2021 met als titel “BOLD Leadership for a Healthier World”.
Het rapport Duurzaamheid en MVO 2021 doet verslag van de inspanningen die in het afgelopen jaar zijn geleverd ter intensivering van de inzet op het gebied van milieu, maatschappij en goed bestuur (ESG/ Environmental, Social and Governance). Deze inspanningen omvatten uitgebreide ESG-aanbevelingen, diverse specifieke initiatieven ter bevordering van de gelijkheid op het gebied van gezondheid, en doorlopende samenwerkingsverbanden met zakenpartners en leveranciers om klimaatverandering aan te pakken.
Als onderdeel van de inspanningen van het bedrijf om de transparantie van zijn ESG-beleid te vergroten, doet Henry Schein voor het eerst verslag van zijn duurzaamheidsinspanningen in 2021 volgens de normen van het Sustainability Accounting Standards Board en het Global Reporting Initiative. Het bedrijf lanceerde tevens zijn eerste Taskforce on Climate Related Financial Disclosures (TCFD) van de Financial Stability Board, waarin de bestuurs- en gerelateerde strategieën van Henry Schein om klimaatrisico's en -kansen aan te pakken worden geschetst.
Naast andere belangrijke activiteiten die in het rapport Duurzaamheid en MVO 2021 worden benadrukt, heeft Henry Schein de volgende stappen genomen om de inspanningen op ESG-gebied te versterken:
  • Vergroten van de diversiteit binnen alle ondervertegenwoordigde groepen op senior-managementniveau door de talentacquisitie en organisatorische ontwikkelingspraktijken te verbeteren, evenals de compensatieprocessen, zodat deze beter zijn afgestemd op de strategische doelstellingen van het bedrijf. Deze inspanningen leiden tot betere kansen voor alle Team Schein Members en zorgen er tevens voor dat het bedrijf beter is gepositioneerd om zijn algemene bedrijfsdoelen te realiseren.
  • Ondertekenen van het Business Ambition for 1.5°C-initiatief, waarbij het bedrijf zich verbindt tot het vastleggen van een wetenschappelijk onderbouwde lange-termijndoelstelling voor het terugdringen van de CO2-uitstoot om tegen 2050 tot een netto-nuluitstoot te komen. Daarnaast is het bedrijf lid geworden van de WEF's Alliantie van CEO Climate Leaders en het Action Collaborative van de National Academy of Medicine ten behoeve van koolstofreductie binnen de gezondheidssector.
  • Bepleiten van een eerlijke verdeling van gezondheidszorg aan onderbehandelde en ondervertegenwoordigde groepen. In 2021 is via Henry Schein Cares en de Henry Schein Cares Foundation, Inc. meer dan 21,5 miljoen dollar aan gezondheidsproducten en contanten gedoneerd ter bevordering van de gezondheidsgelijkheid. Dit gebeurde in het kader van het vorig jaar aangekondigde doel om voor minimaal 50 miljoen euro bij te dragen aan gezondheidsgelijkheid.
  • Mede oprichten van de Responsible Glove Alliance, een samenwerkingsverband binnen de branche met als doel de preventie, opsporing en afschaffing van dwangarbeid in de Maleise toeleveringsketen van medische producten, en introduceren van aanvullende vergaande compliancetools en initiatieven op het gebied van mensenrechten.
  • Lanceren van diverse nieuwe Employee Resource Groups (ERG's) voor Team Schein Members (TSM's), waaronder de COLEGAS ERG voor Portugese, Spaanse en Latijns-Amerikaanse Team Schein Members en de elevASIAN ERG voor pan-Aziatische Team Schein Members. Het bedrijf werkt aan de lancering van een ERG voor veteranen en leden van de strijdkrachten en hun gezinnen, evenals een ERG voor Team Schein Members met een handicap en betrokkenen. Daarnaast heeft Henry Schein een nieuw diversiteits- en inclusiviteitsindicator (D&I) in het leven geroepen voor alle internationale directeuren en vicepresidenten, waardoor hun beloning wordt gekoppeld aan het bereiken van de D&I-doelstellingen van het bedrijf. Hierdoor wordt Henry Scheins inzet voor D&I op het werk verder versterkt.
“Onze toewijding aan het succes van onze belanghebbenden – onze klanten, Team Schein Members, leveringspartners, aandeelhouders en de maatschappij als geheel – vormt van oudsher de basis voor onze doelgerichte aanpak om burgerschap en commerciële activiteiten met elkaar te verbinden, en illustreert onze enorme inspanningen om een gezondere wereld te creëren,” aldus Stanley M. Bergman, Chairman of the Board en Chief Executive van Henry Schein, Inc. “In onze 90-jarige bedrijfsgeschiedenis zijn wij als branche en maatschappij met talloze uitdagingen geconfronteerd. Team Schein is vastberaden om onze klanten en ons bedrijf te blijven ondersteunen via een robuust programma voor het betrekken van belanghebbenden. Henry Schein zal blijven streven naar ons hogere doel om als sociaal verantwoordelijke en duurzame organisatie te opereren, iets terug te doen in tijden van crisis en een bijdrage te leveren aan een gezondere toekomst voor iedereen.”
In de afgelopen tien jaar heeft Henry Schein verder geïnvesteerd in een ambitieus model van “ethisch kapitalisme”, waarbij de ESG-strategie is onderverdeeld in vijf hoofdgebieden: ondersteunen van Team Schein, bevorderen van gelijkheid op het gebied van gezondheid, bevorderen van duurzaamheid, een veerkrachtige toeleveringsketen en ethisch bestuur. Het rapport Duurzaamheid en MVO 2021 weerspiegelt de waarden die de oprichters voor ogen stonden en illustreert wat de onderneming terugdoet voor de beroepsgroepen en gemeenschappen die zij bedient.
Ga voor meer informatie over wat Henry Schein doet op het gebied van ESG en het volledige rapport Duurzaamheid en MVO 2021 naar: www.henryschein.com/corporatecitizenship.

Download persbericht (PDF)