ETHISPHERE ROEPT HENRY SCHEIN, INC. VOOR DE 10e KEER UIT TOT EEN VAN DE “WORLD

ETHISPHERE ROEPT HENRY SCHEIN, INC. VOOR DE 10e KEER UIT TOT EEN VAN DE “WORLD'S MOST ETHICAL COMPANIES” VAN 2021

Etisphere

Met deze onderscheiding worden bedrijven geëerd die het belang van leiderschap en het maken van zware, maar op waarden gebaseerde beslissingen, begrijpen en daarnaast integriteit hoog in het vaandel dragen

Melville (VS) | 23 februari 2021

Henry Schein, Inc. (Nasdaq: HSIC), 's werelds grootste leverancier van producten en diensten voor professionele tandheelkundige en medische praktijken is door Ethisphere, drijvende kracht achter wereldwijd geldende normen voor ethisch ondernemen, uitgeroepen tot een van de World’s Most Ethical Companies van 2021.
Henry Schein ontvangt de erkenning voor het tiende achtereenvolgende jaar en is de enige winnaar uit de categorie gezondheidsproducten. In 2021 is de eer ten deel gevallen aan 135 bedrijven uit 22 landen en 47 branches.
“Het is werkelijk bijzonder om te worden onderscheiden als een ‘World’s Most Ethical Company’ met zoveel andere gelijkgestemde organisaties, vooral omdat Team Schein inmiddels 10 jaar deze eer te beurt valt,” aldus Stanley M. Bergman, Chairman of the Board en Chief Executive Officer van Henry Schein. “Al vanaf onze oprichting in 1932 is het succes van Henry Schein gebaseerd op ethisch ondernemen en een sterk verantwoordelijkheidsgevoel. Namens onze ruim 19.000 Team Schein Members wereldwijd wil ik het Ethisphere Institute bedanken voor deze bijzondere onderscheiding.”
“Felicitaties aan Henry Schein om als een van de ‘World’s Most Ethical Companies’ voor het tiende jaar op rij erkend te zijn,’” aldus Ethisphere CEO Timothy Erblich. “Wij prijzen Team Schein voor de voortdurende inzet om een positieve invloed uit te oefenen op de gemeenschappen die het wereldwijd bedient en voor het afstemmen van de krachten als bedrijf op de behoeften van de maatschappij.”
Volgens Ethisphere’s Ethics Index is vastgesteld dat bij de bedrijven die in 2021 tot World’s Most Ethical Companies zijn uitgeroepen de resultaten tussen januari 2016 en januari 2021 in vergelijking met de 'large cap index' 7,1 procent hoger lagen.
De World’s Most Ethical Companies is gebaseerd op de Ethics Quotient® van Ethisphere. De beoordeling omvat meer dan 200 vragen over cultuur, milieu- en sociale praktijken, ethiek en compliance-activiteiten, bestuur, diversiteit en initiatieven om een sterke waardeketen te ondersteunen. Het proces dient als een kader om de dominante praktijken van organisaties in verschillende branches wereldwijd vast te leggen en te classificeren. Het proces werd dit jaar gestroomlijnd en de vragenlijst uitgebreid om te peilen hoe de deelnemers zich aanpassen aan en reageren op de wereldwijde gezondheidspandemie, milieu-, sociale en bestuurlijke problemen, veiligheid, gelijkheid alsmede inclusie en sociale rechtvaardigheid.
De volledige lijst met de World’s Most Ethical Companies van 2021 is te vinden op https://worldsmostethicalcompanies.com/honorees.

Download persbericht (PDF)